topbella

Selasa, 10 Mei 2011

SENARIO ORANG BERBISNESS


- Modal :
(pilihan 1)nak berniaga anda memerlukan modal ini ADALAH REALITI SATU PERNIAGAAN, jika nak berniaga seperti restaurant, butik,  anda perlu ada modal tinggi. Modal TINGGI, RISIKO TINGGI. Modal juga diperlukan untuk renovation opis, beli peralatan opis, beli stok dan sebagainya, ini memerlukan anda ada modal yang BESAR untuk membuka sesuatu bisnes.

Balik modal? secara realitinya...3 - 5 tahun (kalau balik modallah) dan statistik menunjukkan 95% bisnes baru akan gugur dalam 3 tahun pertama!
(pilihan 2)Anda hanya perlu modal untuk membeli corset pb, kemudian anda aktif sebagai 'bisnes partner' . Anda tak perlulah ada opis sewa, simpan stok. anda ada laptop/PC di rumah, anda dah boleh start bisnes ini terus. Ingat dalam zaman macam ini, anda perlu bijak memilih 'BISNES'.
Balik modal? sila lock diri anda 1 - 6 bulan SAHAJA! dan buat seperti apa leader anda buat!
- Pasaran :
(pilihan 1)Jika anda bisnes pada pilihan ini, anda kena capai pasaran sasaran anda sendiri, anda kena cipta "PROVEN TRACK" anda sendiri, anda kena hadapi halangan BISNES anda sendiri, malah anda juga kena 'try and error' untuk berjaya.

(pilihan 2)
Dalam bisnes coset ini produk kesihatan adalah pasaran TERKINI, trend adalah menunjukkan pasaran mengutamakan kesihatan. Pasaran anda lebih 58 buah negeri  negara seluruh MALAYSIA  dunia. Anda hanya IKUT track bisnes partner anda, tak perlulah anda 'try and error' dan itu akan melambatkan bisnes anda untuk maju.

- Kerja ANDA

(pilihan 1)Anda akan bekerja seperti CEO, despatch, opis boy, malah kadang-kadang anda juga sebagai kuli. Ini bukan bisnes namanya. Anda kerja lebih 12 jam sehari, itupun anda rasa tak cukup. Dah kerja macam ini, keluarga akan terabai. NAK KER MACAM NI?

(pilihan 2)

saya bercerita hanya 3 perkara sahaja untuk anda fahami " BERBISNES " macamana. Jadi, anda perlu tahu senario ini terlebih dahulu untuk melangkah ke alam perniagaan. Saya juga pernah berniaga "PILIHAN 1" dulu...itulah senario yang saya lalui.
Tetapi setelah sertai BISNESS COSET PB ini pilihan 1 yang saya perolehi. Jika anda inginkan saya "DRIVE" bisnes anda, saya akan bantu 300%, tetapi anda kena bantu diri anda 100% terlebih dahulu. So, apa tindakan anda sekarang? hubungi saya untuk mengetahui lebih jelas bisnes ini, hubungi saya melalui emel (jika anda malu untuk berkata-kata), berjumpa utk mndgr penjelasan dgn detail,ANDA TENTUKAN....


SHAI 0129814649
shaisukor21@yahoo.com

0 surat cinta:

Catat Ulasan

Foto Saya
shai.Fahiera
Kuantan, Malaysia
22 years old.. love shopping , karaoeke , and very interested bout the busness.. mmpunyai impian yg sgt2 besar..and styl gigih usaha untuk mngejr impian.. smoga ALLAH always help me , guide me and everything..
Lihat profil lengkap saya